Tuesday, July 10, 2007

Så var det test med smygmaskor...



Kunde inte låta bli att försöka mig på lite smygmaskning också, den nål jag köpt slet sönder mitt garn lite så jag använde virknål nr 6 i stället och höll garnet som man brukar när man virkar. Då jag stack nålen i bakre (eller främre) luftmaskbågen vred jag virknålen bakåt och trädde in "haken" framifrån samtidigt som jag vred tillbaka nålen. Låter krångligt men det fungerar. Antagligen blir jag inte godkänd av sakkunskapen men so what! Kul har jag i alla fall. Kanske kan det bli en liten kursdag på Hemstickans café i höst, vem vet.
Nu måste jag börja med vantarna!

1 comment:

Metta said...

Har inte testat smygmaskvirkningen ännu, så jag vet inte om min krok fungerar, annars får jag också ta virknål nr 6. Minns inte hur jag gjorde på 80-talet, då jag testade förra gången. Tror att jag använde skaftet till en tandborste, där jag filat till en krok. Kroken finns kvar, så det är möjligt att den fungerade. Kul att vi har samma smak när det gäller färger.
Vi får se om fler är intresserade på Hemstickan i höst.
När ses vi på Gubbens?
Kram Metta