Friday, October 12, 2007

Garndemo på caféet

Igår var Vanja från Stortorgets garnaffär hos oss och visade härliga nyheter i garner! Varma färger och roliga blandningar av färger i samma garn. Hon visade uppstickade sjalar och mössor och det känns ju angeläget att sticka sådant nu när kylan har börjat krypa närmare våra breddgrader. Tyvärr fick jag inte så skarpa bilder den här gången, var väl lite darrig på hand kan jag tro.
Stickar just nu de sista varven på Livas Sisu-tröja och samtidigt en röd mössa till mig själv - hör och häpna! Vidare har jag ju ett antal nystan till "aftonsjal" som väntar och strumpor och ....
ja det finns massor i min korg, jag kanske skulle byta ut fotot av korgen här intill!
I morgon far jag till Malmö och träffar andra tjejer från lokalföreningarna i Sticka. Ser fram emot det och jag tar naturligtvis kameran med!

1 comment:

Anonymous said...

Oj va du far! Va roligt! Skulle va kul oxå att få se din röda mössa! Slår vad om att du blir snygg i den! Dessutom kommer den/du att piffa upp snyggt i vintermörkret! Tack för påhälsningen på cafét i härom dan, det var trevligt! Var rädd om dig, så hoppas jag vi ses snart! Kram Sofia