Friday, October 19, 2007

Garnspan i Kolmården, Sandviksboden





Några stick-glada damer från Hemstickan for till Sandviksboden i Kolmården för att kolla in garnnyheter och handla. Handla gjorde vi alla och här är 4 nöjda stickerskor!
Det fanns ingen yta utan garn i affären och i taket hängde tröjor och mössor och sjalar i massor - ägarinnan Marianne har verkligen varit flitig!


Jag har dessutom fått ett garnpaket från Katrin på STICKA, jag har fått i uppdrag att sticka en tröja och helst ska den vara färdig till 2 november.....



4 comments:

Anonymous said...

Med den farten du tycks ha så tror jag du fixar den tröjan. Lite synd att vi inte kommer iväg till Sollentuna.

Anonymous said...

Du ser hur det blir...när andra upptäcker att det vi stickar är vackert och i en underbar kvalite´.
ALLA vill ha stickat nu!!Tro mig.Lycka till med stickningen,kanske jag ser den när vi stickat tillsammans någon dag!??
Må så gott.Stickkompisen Ella.

Metta said...

Ja, det var inte lång tid för att sticka en tröja, men med din fart lyckas du säkert. Ha det så bra i Österrike.
Kram Metta

Anonymous said...

En tröja till 2:a november... Gör att jag börjar bli lite nervös över vad jag kommer att få...
Addi rundstickor hittar du bla hos Garnkorgen. Annars funkar det lika bra med Garnstudios rundstickor. De är nämligen samma som Addi.
Ha det gott!