Friday, October 5, 2007

Garnspan i Linköping


Idag var Metta, Ella och jag på span i Linköping. Först hamnade vi på Hemslöjden där det finns mycket fint hantverk och Majken som idag satt och stickade 2-ändstickning. Metta och jag passade på att anmäla oss till kurs i slutet av januari - vi hoppas vi kan närvara.

Mitt emot fanns nya garnaffären Garnverket som vi tittade in till. Anneli och Linnea visade precis det vi ville se - nyheter i garnvärlden! Vi blev så sugna på att sticka nytt så flera nystan inhandlades! Tackar för trevligt bemötande och vi kommer gärna igen! Klockan blev 15 på fredagseftermiddagen och vi strövade ner till stick-caféet på Wayne`s Coffee. Innan vi kom dit träffade jag 2 gamla arbetskamrater från Linköpingstiden - kul verkligen! 2 stickande vänner hade kommit till caféet men borden bredvid var upptagna så vi 3 från Norrköping satte oss vid ett bord en bit bort. Där blev vi sittande och när vi bröt upp hade det kommit flera från Linköpings stickande vänner bl a "Fröken" som kände igen oss från Hantverksdagarna i Linköping för några veckor sedan. Roligt att hon kände igen oss! Så bar det hem igen i häftig fredagstrafik men allt OK. Nu har vi mer att sticka av....

Jag hörde också att "Stickorren" ska till Malmö på lokalavdelningsträff nästa helg. Kul - då träffar jag i alla fall en som jag känner.




4 comments:

Anonymous said...

Strålande dag i trevligt sällskap,hemslöjd o garnaffär...det kan aldrig bli fel!Tack för en trevlig dag.Pelerinen är klar..stickningen gick som "ett Jehu"!Jag har ju mer garn som tur är!!Må så gott.Kram/Ella.

Metta said...

Tack för en trevlig dag i Linköping. Det var mycket trevligt att träffa Annelie och Linnea i nya butiken Garnverket. Det inbjuder till fler besök framöver. Fin bild på Majken. Hoppas vi kan gå på kursen i tvåändsstickning. Har börjat på provlappen till Secret of the Stole.
Ha en bra helg. Vi hörs i veckan.
Kram Metta

Stickorren said...

Jag missade er på stickkafét det hade varit kul att träffas, men så är jag ju alltid sen:-)
Jag åker till Malmö redan på fredagen, Köpenhamn lockar, men vi syns när du kommer!

Anonymous said...

Tack för mönstret. Det blir något att bita i. Nu tror jag min blogg fungerar igen.Må gott