Tuesday, October 16, 2007

Lokalföreningsträff i Malmö









Så här såg det ut när vi började sticka i lördags. 25 sticksugna stickade för fullt på vantar - jättelika - som när de var klara skulle slängas i tvättmaskin för tovning! Jag ser verkligen fram emot resultatet då jag aldrig tovat på detta sätt förut.











Så här såg mina vantar ut när de var klara. De är stickade med strumpstickor nr 5 och dubbelt garn, jag hann också sticka en vante med enkelt garn - likaledes den jättelik- den blir vid tovning till en barnvante!

Det här var vad vi alla producerade under helgen i Malmö! Skånetjejerna hade verkligen ordnat den här träffen på utmärkt sätt, lokal, mat och hotell - allt jättebra och vi hade jättetrevligt. Ett stort tack till Skånetjejerna!
Det blev en hel del bestämt också om kommande aktiviteter i våra lokalföreningar och jag ska föra informationen vidare hemma hos oss på Hemstickan i Norrköping. Igår besökte jag också Vetestickorna och berättade om det vi gjort och sagt på Malmöträffen. Nu stickar jag vidare på min mössa och sockar och vantar och allt annat........




Liva har fått sin tröja i Sisu Fantasy! Hon blev mycket nöjd och ringde själv och tackade! (4,5 år) Allt garn gick åt så jag tänker köpa ett nystan till för säkerhets skull, jag stickade tröjan uppifrån och ner och kan alltså sticka till ärmarna nedtill nästa år - om det behövs! Jag har översatt raglanmönstret från engelska till svenska - vill någon ha det - maila mig i så fall. Det är gratis!


Nu blev det lite mycket idag men det blir så ibland.



3 comments:

Anonymous said...

Du får berätta mer om aktiviteterna eller skriva..annars glömmer man hälften.Ser att ni hade mysigt.Kul att se det tovade resultatet sedan.Må så gott.
Kram/Ella.

Anonymous said...

Tack för mönstret. Nog blir det att räkn det förstod jag. Vill så mycke men hinner så lite så det dröjer nog innan det blir någon tröja. Men mönster har inget bäst föredatum. Må gott.

Metta said...

Ska bli kul att se när vantarna är tovade. Roligt att få nya idéer. Det var ju en hel del som du berättade om.
Vi ses i morgon torsdag.
Kram Metta