Monday, October 1, 2007

Stickfrossa..



Idag var jag på Vetestickornas café och träffade de trevliga vännerna. Harriet visade upp sina härliga sjalar och det garn som hon handlat på Öland i helgen - helt underbara nyheter! Ella hade härliga långstrumpor i flerfärgat garn á la Kaffe Fassett, så tjusiga att jag måste väl handla sådant garn också....
Jag stickade frenetiskt på Livas tröja i tutti-fruttifärgade Sisu-garnet, stickad uppifrån och ner - en underbar metod! Den blir ju något större förstås än lillebrors men är lika enkel att sticka bara man börjat! 2 stygn under vardera ärmen behövs - inget mer syende!

Vad som i övrigt ligger i korgen är en påbörjad skön sjal i ett ljuvligt garn som jag köpte av Anette för en tid sedan och 2 röda nystan som ska bli en mössa till mig, känner att jag behöver pigga upp mig lite på huvudet, är annars mest beige och grå. Vidare ligger i korgen ett par tvåändstickade halvfärdiga vantar - tänkt att jag tycker det är så kul att sticka så!
Egentligen borde jag ta fram alla mina nystan 2-trådigt och bara sticka vantar tills garnet tar slut - då kan jag köpa nytt och börja sticka igen. Är väl lite tokig kan jag tro...
Ella, Sofia, Metta och jag planerar att besöka ett stick-café i Linköping på fredag och även kolla in den nya affären "Garnverket". Ser fram emot det!

3 comments:

Inger said...

Välkommen till Linköping,trist bara att jag inte kan vara med på fredag.Kommer att befinna mig i Järna hela den dagen och hela helgen.Fortbildning i jobbet.Affären är fin.

Anonymous said...

Det låter ju som ett smidigt sätt att sticka tröjor. Var kan man hitta mönster?
Så där tänker jag ibland om mina strumpgarner. Nu stickar jag upp allt . men jag blir aldrig riktigt klar. :) Det bara är så.

Metta said...

Var på utflykt idag till Garnboden i Sandviken, där jag rekognoscerade inför Hemstickans utflykt den 18 oktober. Fanns en hel del Sisu, både enfärgat och flerfärgat. Kunde inte låta bli att köpa 2 nystan av det röda och ett tutti-frutti. Få se vad det ska bli. Hanamin ska blockas nu.
Vi ses på fredag.
Kram Metta