Tuesday, November 27, 2007

Blommor och mössa




Visst är den fin min kaktus! Den hade några enstaka knoppar när jag for och vilken överraskning vid hemkomsten! Som väl är behöver den ju inte så mycket vatten.....


Däremot var min hibiskus lite tagen trots att dottern vattnat och försökt få liv i den. Nu har jag klippt ner den, avlusat den med såpvatten och si - nu är den grön och fin och skjuter små blad överallt! Hoppas jag lyckas med den, den är faktiskt 3 år gammal och bara blommar och blommar hela tiden oavsett årstid.

Mössan med pärlor är klar! Den blev jätteskön, stickade med 2 tr Alpacka efter mönster på nätet. Känns skön men det tycker barnbarnet också - det blir väl så att hon får den... hon är svag för pärlor och jag svag för henne!

4 comments:

Anonymous said...

Klart att barnbarnet ska få mössan..du var väldigt vacker i den också..så det kanske blir en till..Själv väntar jag med spänning på vårt första barnbarn..som kommer i december!
Må så gott.Kram./Ella.

Anonymous said...

Så fina kaktusar alla har. Men det är er väl unnat. Mössan ser också fin ut och en skön semester. Må gott

Anonymous said...

Välkommen hem! Du har varit saknad! Synd att jag missade dig i måndags! Jag var på rehab.möte då... Hinner inte till sticket idag heller, måste packa och sen drar vi till Gotland ikväll! *tjoho*
Hoppas vi ses i nästa vecka!
Stickas tröja så verkligen jättesnygg ut, den skulle jag vilja göra!!!
KRAM, Sofia

Metta said...

Så fin den blev mössan och jag förstår att du inte får behålla den. Du får väl sticka en til dig själv, ty du klär bra i modellen.
Kram Metta