Sunday, November 25, 2007

Hemma igen!






Efter en härlig 3-veckorsperiod i varmare land är jag nu hemma igen. Visst, jag hade stickning med mig och nu har tröjan som jag stickat för STICKA:s räkning och legat och gottat sig mellan handdukar – den blev bra tycker jag men tycker att medium som jag stickat liknar mer small trots att sträckningen stämde. Provade den på dottern som blev förtjust!
Som jag trodde kunde jag även sticka på planet ner och hem, det blev då ett par sockor i Aleo Vera-garnet, sköna, få se vem som får eller köpet dem! Nu har jag dykt ner i min stick-korg härhemma och ser att jag har både sjal, mössa och vantar på gång. Ska bli skönt att återgå till vardagen och min egen ”stickhörna”. Som tur var hade jag en spotlight med – belysningen kvällstid i en lägenhet i Spanien är inte stickvänlig…..Nu ska jag ta kort på tröjan och lägga in den senare, återkommer alltså!




No comments: