Sunday, November 4, 2007

Sollentunamässan




Här är det härliga gänget vid STICKA:s monter! Vilken samling fina alster! Vi var några från Norrköping som åkte buss t o r och tillbringade en hel dag bland garner, handarbeten och trevliga människor. Vi gick och njöt hela tiden av så mycket intryck och det var inte konstigt att vi sov en stund på hemvägen i bussen. En hel del garn fick vi med hem - nu är vinterstickningen räddad!

Vad detta är? Jo, det är delar av tröjan jag håller på med. Ärmarna är klara och ser ut att vara helt OK - tröjdelen ligger bredvid och ser inte klok ut. Men så ska det vara - jag har tagit upp cirka 480 m runt hela boleron, ca 160 cm, och nu börjar mönsterstickningen! Jag far iväg i morgon på "semester" och tar tröjan med. Dessutom har jag med mig strumpstickning i ljuvligt garn med Aloe Vera, en mössa med pärlor och rosa garn, kanske något för något barnbarn eller för mig - vad vet jag. Lite extra garn packar jag också - man får inte vara sysslolös på semestern!


4 comments:

Metta said...

Det var en trevlig dag vi hade på Sollentunamässan och riktigt trötta var vi när vi åkte hem efter alla intryck vi fått.
Ha det nu så skönt i Spanien och sticka lagom mycket, så ses vi om tre veckor.
Kram Metta

Anonymous said...

Vad är semester utan stickning?

Anonymous said...

Lyckliga garnnystan som får följa med på semester.Koppla av o ha det skönt.Vi ses framöver på stickcafe´.Kram/Ella.

Eva i Halmstad said...

De blir ingen semester utan stickningen, Eva.