Sunday, December 30, 2007

Allt klart i korgen!








Nu har tröjan överlämnats till dottern! Den passade precis - kanske ska hon ha en mörkare T-shirt under så man kan se det genombrutna mönstret som jag kämpat med (625m!)



Huvudsaken är att hon är nöjd och att tröjan blir använd. Funderar redan på att göra en till mig själv, men då i ett garn som inte "sticks".



Den här härliga halsduken är det första alster på mycket länge som dottern själv stickat! Och hon som inte trodde hon kunde! Halsduken är jätteläcker på henne - hon har ofta svart kappa/jacka och det röda kring halsen är så snyggt! Tyvärr - det garnet sticks också så det är nog inte något för mig.


Småbarnens mössor är också klara och överlämnade. Foto kanske kommer.


De två-ändstickade vantarna som jag hållit på med emellanåt är också äntligen klara! De blev varma och sköna, t o m så sköna att ett större barnbarn, 13 år, omedelbart önskade sig sådana men mörka grå med ljus grå kant... de små liven vet minsann vad de vill och bra är ju det!
Idag har jag också börjat på sockarna i sock-klubben! Jättekul idé och jag ser fram emot utmaningarna!

7 comments:

Åsa said...

Vilken jättesnygg kofta. Lyckliga dottern. Gott nytt år!

Anonymous said...

Vad fin koftan är.Fantastiskt arbete.Halsduken dottern stickat är jätte fräsig!
Känn dig glad Kine efter allt kärt arbete.Man känner sig så nöjd när man får börja på något nytt.Önskar dig o maken Gott Nytt År!!Kram/Ella.

Anonymous said...

Åh va duktig du är på att avsluta dina WIPs! Disciplin!
Tröjan är jättesnygg, lyckliga dotter och barnbarn som har en stickande mamma/mormor(farmor?) För även om man kan sticka själv är det alltid roligt att få nåt som någon annan har gjort.
Kanske kan vi titta på, och "reda ut" följetongen-min-röda-kofta nån gång på nyåret? Eller oxå blir det en rip-it och sen nåt annat fint (och mer älskat) istället..
GOTT NYTT ÅR!!! Kram Sofia

Soili said...

Vilken fin kofta du gjort.Jätte tjusig.Förstår att dottern gillar den.Halsduken är också tjusig...så det garnet sticks?? synd.Har sett garnet på symässan men köpte inte.

Metta said...

Så snygg tröjan är och så bra att den passade precis till dottern. Förstår att du vill sticka en till dig själv, men i garn som inte sticks. Vilken färg blir det i så fall?
Snygg halsduk dottern stickat, men hon har ju att brås på.
Blir litet avundsjuk när jag ser hur duktig du är att avsluta dina projekt och ser alla mina UFO:s. Men hoppar trots detta glatt på nytt projekt i sock-klubben. Gav bort mina Monkey Socks i julklapp.

Stickorren said...

Fina avslutade projekt!
Jag har också gått med i sock-klubben och har börjat på Monkey idag, första resåren är avklarad.
Ha ett gott slut o Gott Nytt År

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra