Saturday, December 15, 2007

Äntligen ikapp


Så här långt har vi hunnit den 15:e december! Äntligen ikapp, jag har haft så mycket annat för mig den här veckan så idag blev det lite mycket stickning. Undrar vad det blir, lite hål, lite resår men spännande! Började på Johannas kalender också det blev en stor väska .....idag ska jag sticka snoddar, vad ska detta bli då? Vi har 9 dagar kvar på kalendrarna och jag kan inte gissa........kan någon?
Stickar på dotterns tröja, den börjar ta form och jag hoppas den blir klar till julafton, får väl ta några natt-timmar till hjälp på slutet. Har inte hunnit till de 625 mönstermaskorna än, bävar lite inför uppgiften!
Snart kommer 2 lite större barnbarn hit - ser fram emot det. Antar att det blir en stund framför farmors och farfars datorer - spel eller kanske samtal med pappa i Österrike via Skype telefonen. Tänk så bra att den finns - bäst förstås när den fungerar, det är ju tyvärr inte alltid.

3 comments:

Metta said...

Jag är lika undrande som du när det gäller kalendrarna. Vad ska det bli till slut? Det är ju inte så många dagar kvar.
Tyckte jag hade så gott om tid, men här sitter jag nu med julkorten i sista stund.
Ha det bra. Ses vi i morgon på Vetekornet?

Kram /Metta

Anonymous said...

Tänk att jag klarade att avså från att hänga på kalenderstickningen. Jättekul grej annars och jag måste erkänna att jag är nyfiken på era resultet. må gott

Anonymous said...

Snoddar är riktigt roligt att sticka.Jättekul att inte veta vad det blir!Jag stickar bara Johannas.Har så mycket annat för mig.Vi ses på stickcafeét i morgon!
Kram/Ella.