Saturday, February 9, 2008

Blommor!



Så här ser min pelargon ut idag, 9 febr-08! Den har blommat ihärdigt sedan juni -07 och verkar ha det skönt på vår balkong. Vattnade lite igår - första gången sedan december. Undrar nu om jag ska plantera om den, klippa ner den eller bara låta den vara och hoppas att den blommar denna sommar också! Vi har nästan aldrig minusgrader på balkongen men många plugsgrader är det inte.

Stickar för övrigt på en Färö-sjal (mycket mönster) och har några sockar på gång när jag ser på TV, då går det inte att sticka på sjalen! Visar bilder när som helst på hur långt jag kommit. Måste sticka lite till så mönstret framträder ordentligt. Lillebrors tröja får vänta....

4 comments:

Anonymous said...

Kommer du på måndag till Stickcafe´Vetekornet?Jag är nyfiken på Färö-sjalen.Jag ska också sticka den framöver.Jag skulle klippa ner blomman hårt o ställa den lite mörkt..under bordet..och plantera om den i mitten på mars.Då har du en riktig blomsterprakt hela sommaren.Kram/Din stickvän: Ella.

Marianne said...

Jag tycker att du skall låta pelargonen vara som den är. Den kommer att blomma för fullt i sommar ändå utan att du klipper ner den.

Anonymous said...

Klippa i pelargoner gör man bara om man måste. Om du vill kan du ta några toppsticklingar så får du flera. Lite ny jord skadar aldrig, jag brukar plantera om mina lagom till sportlovet som är v.10 här uppe i norr. Hälsar pelargon-tokan. :)

Metta said...

Din pelargon är fantastisk och ser ut att trivas på balkongen. Är inte bra på att ge råd hur man ska sköta sina växter. Håller dock med pelargon-tokan om att det är bättre att ta sticklingar och bara ge moderplantan ny jord.

Trevligt att träffa din dotter på Rockdala. Det var mycket folk där, men vi kom att sitta bredvid varandra vid kaffet.

Kram Metta