Sunday, June 29, 2008

Så var det dags för julisockor!

Nu har jag börjat på julisockorna. Mönstret framträder inte förrän efter cirka 8 cm men då ser man tydligt hur det blir. Ska ta ett kort när jag kommit lite längre. Beträffande kommentaren på förra inlägget - vad jag vet går det inga bussar tidigt på morgonen (04-05) från Norrköping till Sthlm och färjorna till Åland! Om vi skulle åkt med STICKA till Åland hade vi fått sova över i Sthlm innan vi kunde ta oss till färjan alternativt kört bil med start klockan 04.30. Det kändes inte kul...
Det går buss som ansluter till färja som går på eftermiddagen och som hämtar nästa dag och tar oss hem igen - det gäller alla färjor! Då blir det övernattning på båten.
Trevlig reseberättelser det finns i medlemsbladet den här gången! Jättekul att se vad sticksugna i landet har för sig! Bra också att man får lite tips från andras resor! Nu ska jag återgå till sockorna och se hur mönstret framträder!

2 comments:

Anonymous said...

Har också börjat med Julisockan. Lite struliigt i början och än så länge är jag bara på skaftet och så långt är det ganska trevlig stickning. Må gott

Inger said...

För två år sen var jag och en till med på stickkryssningen till land och då fanns anslutningsbuss,vi åkte från Linköping halv fem på morgonen.Vi var inte många på bussen så det kändes väldigt lyxigt.Hem var det också buss direkt från båten.