Friday, July 11, 2008

Liten rapport i ösregnet



Vad har jag gjort de senaste dagarna? Jo, varit med barnbarnen och då blev det inte så mycket stickat, i varje fall inte något komplicerat. Resultat: en grytlapp och en barbieklänning. 5-åringen var själv med i garnaffären och valde garn, såklart det blev rosa med glitter i och även ett rött nystan med glitter i. Så har hon också sett i datorn vilka Barbiekläder jag ska sticka och här är ett litet smakprov.

Jag har en plan också. Trött på att sticka om och om igen foten på julisockarna. Fick inte mönstret särskilt jämnt och snyggt så jag stickar helt enkelt foten i slätstickning! Började med det igår och hej och hå vad det gick lätt! Nu är jag gladare och tycker det är kul även med julisockor. Så det kan bli. Idag regnar det så det blir väl lite mer stickning i eftermiddag tror jag.

1 comment:

Anonymous said...

Alla sätt är bra utom de dåliga!!
Man måste inte vara så himla duktig jämt..resultatet blir ju så bra ändå..och det är ju bara du, som vet hur mönstret ser ut.Huvudsaken är att stickningen är rolig och ger den glädje och mediterande läkningen från stress som vi behöver!Så tänker iallafall jag..och känner att jag blir glad av det.Kram på dig Kine och ha det bra!/Ella.