Wednesday, October 1, 2008

Färgat garn!!!

Idag har Ella och jag varit hos Metta och färgat garn. Jättespännande att se hur det blir, just nu är härvorna tvättade och upphängda i badrummet. Har ingen aning om vad jag ska sticka av det här garnet men det blir väl vantar kan jag tro. Är ju inne i en vantperiod just nu. Det blev ett par bruna vantar och en fuskolle i veckan - och tro det eller ej - av restgarnet som blev efter min kofta med 3/4 -ärm har det blivit en mössa och en
liten men skön och halsduk. Den räcker precis för att täcka halsen innanför kappan! Det har nu försvunnit 192 gr ur min stora garnsamling, inte illa på några dagar. Fick också Regia Silk från Hammaröhelgen och det kommer att bli sockar, kanske för någon i 6-7 års åldern. De kan ju ligga på hög härhemma tills behovet uppstår!










2 comments:

Anonymous said...

Du klär i mössa och halsduk,Kine!
Tvivla aldrig på skönheten!
Tack för en underbar dag.Jag lägger den till mina batterier..jag ska ta av när jag behöver possitiva signaler!!.Kram/Ella.

Anonymous said...

Vad fin du blev, du passar verkligen i dessa färger...

Jag hade vantperiod jag med, det går så fort att sticka ett par och sedan få trä handen i dom och känna vad sköna och varma de är/Ha det gott