Thursday, October 23, 2008

Vilken mössparad!


Vi har börjat med ett projekt, vi ska sticka vantar och sockar till de Hemlösa i vår stad, det stickade ska lämnas över till jul. Ella har en kontaktperson som ska ta hand om allt vi stickar och några av oss har redan börjat! Några stickande damer kunde inte låta bli att prova mössorna idag, vilket gäng, se bild! Idén är jättebra!

Jag har jag börjat på en tröja till ett barnbarn, vinröd med ett hästansikte mitt fram. Då jag på lördag far till varmare länder för att ha det skönt i 3 veckor, tar jag med mig garn så jag kan sticka ärmar och bakstycke - hästen får vänta tills jag kommer hem. Tar också med mig lite projektgarn så får jag se vad det blir. En del böcker, taldito, kommer också att finnas med i bagaget liksom några sudoku - jag måste hålla hjärnan igång ordentligt. Jag kommer att skriva lite på bloggen från mitt semesterställe men kan nog inte lägga in några bilder. Vi får se hur det blir, kameran är med så kanske det går!

3 comments:

Susilull said...

Vilket härligt "mössgäng"!

Anonymous said...

Jätteskojigt, ni verkar vara ett hätligt stickgäng, vart ska du åka, hoppas att du får det skönt/Kram

Anonymous said...

Ha en trevlig helg...

har en tävling på min blogg, länkar till en massa andra tävlingar med...