Sunday, November 30, 2008

Lovikka och annat smått och gott



Första advent - så tiden rinner iväg! Igår var jag riktigt flitig och stickade klart 2 par lovikkavantar, ska i morgon på stick-caféet få låna lite gult, rött och grönt garn till bårderna. Så fortsatte jag på ett par lite tunnare vantar med mönster med mitt egenfärgade blålila garn. Jag tror inte att jag någon gång repat upp så många gånger som igår innan jag fick mönstret på plats. Det skulle vara delbart med 16 och jag fick inte till det riktigt. Började med 64 m men såg snart att det blev för vid mudd och vad blidde det då? Jo en liten dockmössa, vet inte på vems docka den passar men so what... Fick alltså till det hela lite mer som en vantmudd men trollade lite med mönstret - hoppas inte någon bryr sig om det. Antagligen blir det en fortsättning på dessa vantar med 2-ändstickning i bottenfärgen.
Varit nere på stan och tittat på julskyltningen som är betydligt mindre och lugnare än tidigare år, kanske beror det på börsraset??? Inte heller var det så många människor ute och kollade in skyltningen och inte kom de från affärerna med så många paket heller!
I morgon ska jag förutom garn få låna en borste så jag kan rugga upp lovikkavantarna ordentligt.
Ser också fram emot att kolla in Johannas blogg och börja på "adventskalendern".

1 comment:

Linda said...

Vantarna ser att att bli mycket fina i det blålila garnet. Lycka till vidare!! Kram Linda