Tuesday, December 9, 2008

Vantar och kalenderstickning




Nu har jag en hel del julklappar klara. 4 par lovikkavantar bland annat. Jag ska göra några till - det är jättekul och går fort. Det jobbigaste är ju att rugga dem, har fått låna en perfekt borste av Ella som jag använder flitigt men måste göra pauser ibland då högerhanden domnar!
Kalendersjalen är på gång, dag 8 är klar och nyss tryckte jag ut dag 9 på skrivaren. Undrar vad det ska bli, den är enkel och lättsam och okomplicerad, kan kännas skönt så här i julklappsbetstyrstider!


3 comments:

Anonymous said...

Toppenfina vantar Kine!
Jobbigast är att rugga upp dem precis som du säger.
Ingen brådska med borsten.Jag ruggar inte..Hihi..nu var jag fyndig va!
Ha det gott.Kram./Ella.

Susilull said...

Oj så många fina Lovikkavantar, blir alltid nostalgisk när jag bär eller ser dessa vantar. De hör på något sätt ihop med vintrarna i min barndom, som alltid var fulla av snö...(fast så var det nog inte riktigt..)

Ha en skön helg!

Anonymous said...

Jag tycker sittdynan var fin!