Monday, January 12, 2009

3 gånger mudd


Nu har jag stickat muddarna till dessa vantar 3 ggr och känner att nu är jag nog nöjd ändå. Först blev avståndet från mudd till tumkil för långt. OK, jag klippte och sydde mudden närmare. Nej, inte nöjd då heller, klippte igen, tog upp maskorna från vanten och stickade på en ny mudd. Trägen vinner och nu är jag som sagt skapligt nöjd! Muddarna jag klippte av ligger och blänger på mig, jag får nog sticka färdigt vantar av dem också. Bland vårnyheterna finns dotterns inköp av garn till 1. fuskolle till henne, 2.en kappjacka till henne och 3. en tröja till 5-åringen. Allt i grått men jag har lovat flickebarnet att mormor stickar en rosa bård runt halsen och ärmarna nedtill, det blev hon glad för. Inte vet jag hur mycket hon fattade av detta men kanske. Det är en liten dam med bestämda åsikter redan och egentligen ville hon ha en rosa tröja, en med gladfärger! Det kan kanske bli en sådan också....
Fuskollen har jag börjat med och baby-ekoullen är ljuvlig. Tyvärr sticks den så det är inte något jag stickar till mig själv.

1 comment:

Anonymous said...

De blev väldigt tjusig vantarna, visst är det hemskt när man inte blir nöjd och det är väl så ofta om man stickar för fri hand, man stickar och repar upp om och om igen...

Ha det så bra/Kram