Friday, January 2, 2009

Skulle bara kolla lite.....


God fortsättning på 2009! Efter alla helger så känner jag mig riktigt sticksugen och surfade runt lite ikväll bland trevliga stickbloggar och webbshops och fann Handlas Hantverk där det finns mycket smått och gott. T ex en liten skrift om hur man kan kombinera muddar, tummar, fingrar och avmaskning på vantar. Kolla! Där fanns även ecogarn som jag var och kände på idag i Vanjas garnaffär. Babyullen är jätteskön! Ska sticka ett par muddar i det garnet men tyvärr görs det inte i svart så kanske får mörkgrått duga. Tänkte lägga en bild på halskragen jag gjort från mönstret i Maskerader men bilden finns i dotterns kamera och hon har inte mailat hit den än. Den kommer! Det blev inte någon halsduk egentligen utan ett stort smycke kan man säga. Dottern blev nöjd i alla fall. Har ännu inte hittat något lämpligt mönster på häst eller katt som kan stickas in i tröjan till barnbarnet. Stickar nog färdigt tröjan enfärgat röd och syr på någon applikation eller så, kanske virkar jag en katt eller en blomma - det kanske blir lagom tjejigt! Kanske har någon som läser detta tips på var jag kan finna ett lämpligt mönster?

2 comments:

Pärlmudden said...

Jag har ett mönster på en tröja där man stickar in ett hästhuvud på magen. Manen gör man med pälsgarn. Den är riktigt fin. Gjorde den på beställning för några år sedan i Carolinagarn. Kan det vara något? Om du är intresserad, så maila mig din adress så drar jag en kopia o skickar över.

Metta said...

God fortsättning på år 2009! Har inte hittat någon beskrivning på hästhuvud, men har hittat ett katthuvud i "The Beatrix Potter Knitting Book", som jag tar med mig på torsdag. Kommer litet senare då Nisse är på fotvård kl 14.00.
Kram Metta