Tuesday, January 6, 2009

Trettondagen 2009


Så här blev sjalen/halskragen/smycket - you name it! Den fixades till i slutänden av händiga dottern. Kul när det man gör accepteras! Tack för alla tips och förslag till häst på hästtröjan. Kollade in Slöjdmagasinet och där fanns ett mönster till häst - gratis att ladda ner. Provar med det så får vi se hur det blir. Tack Pärlmudden - jag ska sticka fler hästtröjor så jag ser fram emot det mönster du kanske sänder till mig! Mina julblommor är väl fina?


Fick en fantastisk Azalea och en Amaryllis som just slagit ut och den kommer med 5 klockor och en ny knopp! Balkongblommorna däremot har nog gjort sitt, vi hade minusgrader där förra natten.
Ett par pulsvärmare har jag också hunnit med under helgen, mönstret fanns i Allers och beställt av en ung trevlig tjej - man kan ju inte säga nej då!


















2 comments:

Pärlmudden said...

Jag har gjort kopian på mönstret, hoppas kunna posta det idag när maken kommer från jobbet. Jag opererade foten 18 december, så jag kan inte ta mig till brevlådan själv tyvärr.
Ha en bra dag

Pärlmudden said...

glömde säga att det var jättefina pulsvärmare, vilket nummer var det mönstret i?
Härligt med blommande julblommor!