Wednesday, February 4, 2009

Tröja och damasker



Så här långt har jag kommit på den ljuvliga tröjan i Eco-baby-ull. Det blir nog något eller några varv till på kragen, vet inte om det syns att det är flätor på den men det är det. Det ska likaledes vara flätor på ärmslutet och jag har börjat på det - där sitter trästickorna. Det är snart dags för provning och det blir ju jättespännande, själv tycker jag att tröjan sticks lite men man får ju hoppas att den lilla inte tycker det!
Damaskerna är också klara och överlämnade igår. Spänd på vad den lilla mannen på 3,5 år tycker om dem. Enligt mamman ska de vara utanpå långkalsonger och under overallen när familjen drar till fjälls, precis så gjorde jag med våra telningar på den tid det begav sig! Vi bodde då i Luleå och där var vintrarna verkligen kalla - de är de inte numera vad jag har hört. Inget riktigt skidväder för tillfället i alla fall.
Dotterns tröja får några varv stickade då och då men jag måste få prova innan jag kör vidare. Få se när det blir - både heltidsjobb och familj tar sin tid.




2 comments:

Anonymous said...

Vad fina damaskerna blev. De ser varma och sköna ut.
Tröjan är spännande. Kul att se hur den växer fram.Kram/Ella.

Metta said...

Du har fått en utmaning av mig på min blogg. Kram Metta