Sunday, March 8, 2009

Det går långsamt fram...




Nu börjar det likna något! Dotterns kapp-kofta har börjat ta form, vågar dock inte sy ihop och göra färdigt helt förrän hon provat, sytt foder och godkänt! Den blir varm och tung och förhoppningsvis mycket användbar. Det har också hamnat mer garn i min garn/stickhörna, hade egentligen köpförbud på garner men kunde naturligtvis inte låta bli! Härlig ull i natur och mossgrönt och marinblått till mig - tror jag. Tycker mycket om blått men är förtjust i rost, beige och brunt. Kanske blir det blått till någon liten kille i släkten.


Blev så trött på grått som jag stickat nu i några veckor så ett par röda mönstrade vantar blev färdiga igår. De är lite små kanske men det finns de som har små händer också, alltid passar de någon. Garnet var det norska Nagano som jag är såld på när det gäller vantar. Varmt, skönt och slitstarkt!


2 comments:

Anonymous said...

Det där blir något för din dotter tror jag det ser fint ut och vantarna är otroligt vackra, jag är inte inne i någon vantperiod, gillar inte tummen *Ler*

Köpstopp på garn, har man sådan karraktär när man är stickgalen *Nopp jag tror inte det fungerar *Ler*

Ha det gott/Kram

Anonymous said...

Jättefina vantar.