Friday, March 13, 2009

Nya projekt!

Nu är det nya projekt på gång. Köpte en kon med vitt garn, blandat ull och syntet (mycket litet), ett nopprigt ett som känns ganska skönt. Av det har jag nu börjat sticka en sjal men mönster i endast 3 varv, lätt att komma ihåg och det blir ganska mysigt tycker jag. Projekt 2 är vantar igen. Mudden gick lätt att sticka men sedan, stickade och repade upp och stickade och repade upp, räknade om och äntligen - fick jag till det mönster jag önskat. Lånat lite här och lite där men det är ju så det går till. Garnet till vantarna är det ljusa norska Nagano och det handfärgade 2-trådiga rosa som jag fått av en väninna. Mönstret har jag tagit från en bok med broderier - ett tips jag gärna delar med mig. Trekanten till vänster är förstås tummens början.
Har räknat ut hur jag ska sticka den mossgröna tröjan till 4-åringen, undrar om jag kan lugna ner mig och börja på den när vantarna är klara, vem vet. Ha en skön helg alla som tittar in på min blogg!

2 comments:

Anonymous said...

Tittar in för att önska dig en fin och skön helg. Upptäcker att du har två lovande projekt på ser fram emot att följa dessa till färdiga alster.
Må gott

Metta said...

Såg ju början på sjalen i torsdag och den ser mycket lovande ut. Skönt med enkel stickning ibland.

Visst är det roligt med vantar. Man kan ju kombinera en mängd mönster och gärna använda mönster från broderiböcker.

Ser att du fått påfyllning i garnförrådet.

Ha en bra helg. Vi ses på måndag. Kram