Sunday, June 21, 2009

Min Marinblå, del 4


Så har då midsommarhelgen nästan tagit slut - det blev mycket stickning för min del. Vädret var skapligt nästan hela tiden. Mycket balkongstickning blev det i alla fall - alla ungdomar i familjen har sina egna traditioner numera med många barn och dans kring majstång osv. Tant koftas inspirerande mönsterkonstruktion har gjort att stickorna gått varma här hemma - Min Marinblå har nått 50cm i framkanten och jag vet inte om jag ska sluta här med några räta varv. Har 2hg garn kvar och det bör väl räcka till ärmarna. Vi skulle idag få veta lite om hur ärmarna ska stickas. Vad blir det? 3/4 eller hellånga? Nyfiken. Under tiden stickar jag färdigt mina vita 2-ändstickade vantar i Naturgarn, de blir urmjuka!


1 comment:

Tant Kofta - Lotta Blom said...

Hej!
Jag tror garnet räcker.
Kroppen och oket tar mycket garn och ärmarna drag mycket mindre.
hej fr. koftan