Friday, July 17, 2009

På stickorna nu i juli


Igår var jag på stick-café på Gubbens tillsammans med Britt-Marie och Metta. Det var en jättefin eftermiddag, precis lagom varm och skön och ungdomar från Norrköpings Kulturskola underhöll oss med sång och musik. Precis i vår smak som Metta säger, lite gammalt, lite nytt och egentligen bara sådant som vi kände igen. Denna vecka har det varit en typiskt härlig svensk sommar - varmare behöver det inte vara. Jag har påbörjat och avslutat en babyoverall i naturfärgad Smart-garn, ska ta med till Österrike då vi far ner på dop. Mitt projekt i "Vi 2-ändstickar i sommar" är också klart, röda vantar med svart mönster på mudden. Tummen gjorde jag efter ett mönster i en bok, är inte riktigt nöjd då jag tycker att det "stramar" lite över handloven. Till händer modell mindre passar de utmärkt och värmer - ja det gör de säkert!

Var lite villrådig igår vad jag skulle sticka till "Miss Marple" men det blev start av ett par nya vantar i - ja såklart - 2-ändstickning, nu naturfärgade med blå bård i mudden. Väntar på beställning från dottern, behövs det hösttröjor till barnen måste jag starta snart!







2 comments:

Metta said...

Håller med om att vi hade en mycket trevlig stickstund i Gubbens Trädgård igår. Fantastiska ungdomar som underhöll oss med sång och musik, vädret var precis lagom varmt och glassen smakade utmärkt.

Ha en skön helg! Kram

Anonymous said...

Vantarna blev så fina.
Vad smart att sticka resår på overallen mittenpartiet.Den måste sitta perfekt med det.Själv stickat jag på mina lin-disktrasor till kompisens gårdsbutik.
Kram/Ella.