Wednesday, August 5, 2009

Snart dags att åka!


Overall, sockor och vantar!
Allt är framtaget bara att lägga i väskan! Stickade klart det sista igår kväll - det som ska till senaste barnbarnet i Österrike! Hon är bara 2,5 månad och ska döpas på lördag. Vi har inhandlat lite annat smått och gott till henne och hennes äldre syster, 5,5 år. Vi har inte sett flickorna sedan maj så vi längtar väldigt! Har just talat med Metta och fått veta att hon har samma färgbad på "restgarn" som jag har i Navia, jättebra tycker jag, då kan jag ta med mitt och börja sticka på sjalen Kevät, tror det blir en lagom stickning under kommande vecka! För övrigt är det sockor och vantar som jag får ta till som nödstickning innan jag får några beställningar på annat intressant och utmanande. Kanske blir det en vit kofta till mig ad modum Tant Kofta, vem vet! Önskar alla mina läsare en skön vecka - snart är det skolstart och hösten är i antågande! Njut av augustikvällarna!

2 comments:

Anonymous said...

vad fint det blev.Ha det riktigt bra nu i Österrike.
Vi ses när du kommer hem.
Kram./Ella.

Inger said...

Om du behöver mer garn nån gång kan det vara lönt att höra med mig.Vi hittade massor av garn i olika färgbad,så har man tur så.Vi tänker sälja ut udda nystan under hösten.Det känns inte bra att ha flera färgbadsnummer ligga framme i hyllan.