Sunday, August 16, 2009

Stick-abstinens!



Hemkommen från Österrike känns det härligt att se min stick-korg och alla garner som bara väntar på att bli omhändertagna! Med barnbarn och härliga bad blir det inte mycket stickat. Jag hade faktiskt halvfärdiga vantar, sockar och ett nystan till grytlapp med men inget blev gjort! Det var jättevarmt, över 30 grader ibland och man bara sitter och njuter! Vilken sommar! Ibland kan det dock bli lite för varmt men jag ska inte klaga. Den lilla nya babyn blev döpt i en liten gullig kyrka, Maria Wörth, och dit åkte vi i motorbåtar tor. Efter dopet bjöds det på doptårta med marsipanbaby och rosor på. Den var helt underbart god! Vi satt på ett café vid sjön och det blev sen kväll innan vi gick hem. Ljuvlig augustikväll!

Igår kväll satte jag fart på stickorna till kommissarie Morse och det kommer förhoppningsvis att bli en Kävet-sjal. Har kvar av Navia-garnet som jag använde till den stora 75-årspresenten i höstas och jag vet att Metta har samma garn - något nystan kvar - som jag ska få överta. Hoppas jag får klart sjalen innan nästa 75-åring fyller. Dessutom får jag väl ta itu med de halvfärdiga vantarna och sockarna som jag hade med mig till Österrike. På torsdag ska vi samlas igen på caféet och det ser jag fram emot. Tyvärr kunde jag ju inte vara med på invigningen av den nya garnaffären i Linköping - jag får ta mig en tur dit ensam vad det lider. Idag har jag också varit och grattat Metta - det var så trevligt att möte hennes släkt och vänner och hon blev så uppvaktad.

2 comments:

Inger said...

Du är varmt välkommen när du än kommer.Låter som du hade en underbar vistelse i Österrike.

Eva S said...

Härliga dagar måste man unna sig att bara sitta och njuta.
Må gott