Tuesday, October 27, 2009

Stickandet är igång!



Ett av mina 13-åriga barnbarn önskade sig vantar till födelsedagen - naturligtvis infriar jag den önskan! Vantarna ska överlämnas idag i Sthlm - håll tummen för att han gillar dem. Vantarna är ju lagom diskreta, utan mönster och färger. Stickade dem naturligtvis i 2-ändstickning så de är mycket varma!!!

Jag har varit på stick-café några gånger sedan sist, jag går numera nästan helt utan krycka, har den bara med för säkerhets skull. Det är så bra att "skylta" med den i köer och folksamlingar, man är nog mer benägen att ta hänsyn då.
Måste visa bild på Britts jättefina sjal i silke och merino tror jag det är. Den är ljuvlig att ta i och säkert lika ljuvlig att ha på axlarna! Det finns hur många flitiga fingrar som helst, både på måndagscaféet och torsdagscaféet, en del av oss går på båda om vi har tid - lust har vi alltid!
Jag har för säkerhets skull startat ett par vantar till, det bli stickning i bilen idag. Min uppifrån och ner-tröja, ljusa med flätor, är för stor och klumpig att ha med sig, den får vänta till helgen.
Snart är det jul och kanske får man in lite "projekt" till julklappskorgen, man kan aldrig så noga veta men hoppas kan man ju!

No comments: