Friday, March 19, 2010

Tråkigt väder


Så tråkigt väder det var att återvända till efter att ha varit där solen nästan alltid finns! Varmt och skönt och härliga bad. Träffade en engelsk dam som också var tokig i att sticka och vi utbytte många idéer. Jag tipsade henne om stick-caféer och lite olika webbsidor hon kunde gå in och titta på, hon hade inte uppmärksammat att det är så populärt att sticka! Själv stickade jag inte så mycket, det blev en röd vante och nr 2 påbörjad, känns inte så angeläget med vantar just nu.
Då jag kom hem låg en jättefin tidskrift i brevlådan, den kan man läsa på 1,2 och 3 ggr utan att bli less! Många fina idéer och tips, dessutom en lång artikeln om den svenska tekniken 2-ändstickning, den teknik som f n ligger mig varmast om hjärtat.
Smet från min födelsedag men har fått många blommor och brev sedan jag kom hem vilket har glatt mig oerhört. I helgen kommer den närmaste släkten, cirka 35 personer och äter lunch med oss, ser verkligen fram emot det. 9 av 10 barnbarn kommer jag att få träffa på samma dag, inte illa!

1 comment:

Anonymous said...

Önskar dig en underbar helg.Boken är helt fantastisk.
Ha det bra.Kram./Ella.