Thursday, May 13, 2010

Vantar och muddar


Nu har jag stickat färdigt vantar och muddar i det garn som jag fick i present av min kusin i England! Ljuvligt mjuk alpakka och en glittertråd som jag inte sett maken till här i Sverige. Tyckte det skulle bli lite för glittrigt på vantarna så jag gjorde mönster med Sandnes alpakka-garn. Muddarna blev som de blev med en liten virkad kant. Sköna i alla fall. Nu regnar det för fullt och det blir lite stickning i eftermiddag, ska göra klart vantar av garnet som blev över - det ljusa alltså! Det blir naturligtvis 2-ändstickning, kan bara inte låta bli.

1 comment:

Anonymous said...

Underbart garn.Fina alster.Det är så skönt att sitta och sticka när det ösregnar ute.Efter regnet kommer värmen.Så är det på våren.Den skira grönskan blir man glad av.Kram./Ella.