Monday, October 18, 2010

Denna veckas UFO, kuddöverdrag!


Dags för ett UFO till att se dagens ljus! För 3 år sedan ung, ville jag lära mig hur man stickar dominostickning. Mitt försök blev en ruta av flera rutor. Garnet är Kilafors 2-trådiga natur, ljust och mörkt grått färgat med Cochenille. Härliga dova rosa/lila nyanser blev det. Då min testruta var klar blev den liggande tills jag fick ett nystan handspunnet ullgarn av en arbetskamrat. Vips stickade jag en kant runt om med förhoppningen att det skulle bli något av det hela. Det blev det inte då, men idag har jag börjat sticka baksidan till rutan. Planerar att detta UFO ska bli ett kuddöverdrag till en kudde i soffan! Ser ut som om det skulle kunna bli det…. Träffade trevliga vänner på caféet idag, alla hade intressanta objekt att visa upp, sjalar, grytlappar, dock-kläder osv. Ser fram emot torsdagscaféet och se hur långt alla har hunnit! Ska själv ta itu med beställning av muddar i svart, lite svår färg så här i höstmörkret men som tur är har jag en bra "sticklampa".

1 comment:

Sunna said...

vad duktig du är som tar tag i ufona