Friday, October 22, 2010

NP:s, nya projekt!

Nu har jag några NP:s, dvs nya projekt på gång. Det första är början på tubsockar i Opalgarnet, flerfärgat som jag kallar Tutti frutti. Lätt stickning att ha med på buss, i bil och på café - går utmärkt att prata till!
Vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet men jag är även med i "Through the loops" där vi är några som stickar oktobersockan som en KAL. Kanske räcker inte mitt garn men det gör inget - foten eller tån kan få en annan färg, sockan ska ju ändå in i skorna!
Mitt tredje NP är en svart mudd med pärlor som jag stickar till dotterns väninna och arbetskamrat. En mudd är färdig, nu väntar jag bara på att få en burk pärlor till, den är beställd!
I övrigt har jag stickat en babymössa till i det rosa Alpakkagarnet, dock en storlek större än den förra. Den mössa jag stickade till babysettet passade precis nu men det är ju bra att ha en lite större mössa på lut eftersom koftan kan väntas räcka några månader till - kanske ända till våren! Efter en hel vecka i Spanien känns det nu lite kallt och blåsigt här hemma, skönt att ha några projekt att ta till när man har det skönt i fåtöljen på kvällarna! Hör just nu på talbok, "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann", rolig, spännande och lätthörd!

1 comment: