Tuesday, April 19, 2011

Vantar igen!

Så har det blivit ett par vantar till i 2-ändstickning! Tycker det är så roligt! Garnet köpte jag på en marknad, har aldrig hört talas om garnet förut men det verkar helt OK. Lagom tjockt och eftersom vantarna är lite av modell större, kan man ha ett par tunna skinnhandskar under - kommer aldrig att frysa då! Vidare har jag börjat på Hand Springs Fingerless Mitts enl. "Vantar som Värmer". Gör dem i 2-trådigt ull från Ullcentrum. Vet inte vem som ska få dem men något lättvindigt arbete måste man väl ha i solskenet! Vilken underbar vår!



4 comments:

Rät&Avig said...

Otroligt vackra vantar!
Vitt och tvåändsstickning är så vackert tillsammans!
/Ann-Britt

Inger said...

Visst är det härligt med våren,hoppas du inte behöver använda dina fina vantar på många månader.Jag är ledig första veckan i maj, passar det att jag hälsar på er på stick-caféet på måndagen?

Sunna said...

Hoppas jag också får möjlighet att lära mig 2 ändsstickning för det är så vackert

Rät&Avig said...

Hej!
Det blev dom blommiga knapparna. Så nu måste jag väl sticka nåt till dom prickiga...
/Ann-Britt