Thursday, May 12, 2011

Rosa barntröja

En liten rosa tröja håller jag på med nu. Lite klurigt mönster men nu är jag igång. Tröjan stickas från ena framkanten runt till den andra och man gör som jag nu ett uppehåll i nederdelen medan man stickar en liten ärm. Ganska sött faktiskt. Har också börjat på en alpacka-tröja till väninna i Sthlm, håller på med masktäthetsräkning, jag stickar hårt och vet inte riktigt vilka stickor jag ska ha. Kanske blir 2,5 bäst, 3,5 ska det vara men jag har svårt att få det jämnt och fint då. Ett bra handarbete att ta till framför TV:n. Det blir nog inte så mycket av det förstås om vädret ska vara så här fint! Mycket golf och social samvaro blir det, ser fram emot en lugn och fin sommar härhemma. Än har vi inga planer på att resa iväg, underbart att kunna ta vara på den svenska sommaren!

2 comments:

Sunna said...

ser ut att vara ett spännande mönster, ljuvlig färg

Eva S said...

Ser fint ut! Ser fram emot en bild hur den blir färdig.