Monday, September 19, 2011

Färdig - Ready!

Så var den färdig, min röda kofta som jag gjort efter mitt mönster jag fick på Sätergläntan i augusti. Koftan passar precis och det enda som fattas nu är ett litet spänne som ska hålla ihop den precis över mönsterbården. Det roliga är att om jag hade stickat tröjan uppifrån och ner så hade maskantalet blivit detsamma både på bålen och ärmarna som det jag hade nu - imponerad av Tant Koftas mönster igen!!! Idag var vi 8 på caféet och vår amerikanska stickväninna var där med en väninna från USA. Båda var flitiga, Winnie med en häftig bolerotröja stickad i 3 delar och väninnan broderade alldeles fantastiskt på en liten bit tyg, fina stygn med pärlor och mitt i allt en ruta med hardangersöm - verkligen fint! De två amerikanskorna hade varit på Borås hantverksmässa och berättade sina intryck från den. Tipsade om Älvsjömässan och dit vill de också, tror dock inte väninnan stannar så länge i Sverige. På torsdag kommer de och redan på onsdag ska vi ses på "Popsi" där Johanna Wallin ska vara och visa sin senaste bok och signera den till hågade spekulanter!

1 comment:

garnlek said...

Väldigt fin! Så snabb och produktiv du är!