Wednesday, September 14, 2011

Koftan tar form


"Nu börjar det likna något!" som barnbarnet sa hos frisören då hon började klippa luggen..... de är roliga de små! Jag har satt ihop koftan med vitt bomullsgarn för att kunna se att jag stickar rätt. Det är lite knepigt när jag stickat ärmarna på rundsticka och resten fram och åter, det blir trångt när ärmarna ska infogas till resten. Snart ska det bli en bård runt om - samma som på ärmarna. Liten nätt kofta ska det bli - kanske till kvällsbruk till svarta långbyxor. Gör den precis som "fröken" Ulla visat mig på kursen på Sätergläntan. Kan knappast lugna mig förrän allt är klart, nyfiken som jag är. Idag ska jag på bio och se filmen om den stammande kungen - hört mycket positivt om den. Nästa onsdag, kvällstid, kommer Johanna Wallin till "Popsi" här i Norrköping och visar och signerar sin nya bok om småvarmt, ska försöka hinna dit och kolla, har trångt i bokhyllan men en bok till får väl plats....

2 comments:

Metta said...

Jovisst börjar det likna nåt. Ska bli spännande att se fortsättningen och den färdiga koftan.
Tänker också ta mig en tur till "Popsi" på onsdag för att träffa Johanna.
Vi ses i morgon på caféet. Kram

Inger said...

Den boken är värd att göra plats för.Tyvärr har jag inte möjlighet att komma till Norrköping i tid på onsdag.