Tuesday, February 14, 2012

Valentindag med ros, mössa till barnbarnet

En liten ros vill jag ge alla som är vänliga att titta in på min blogg! Hittade den på nätet hos "Pysselküse" och försökte få till den, svårt få dit piprensaren i skaftet men efter en stunds lirkande gick det! Så är lillkillens mössa klar, stickade den i dubbel baby merinoull, mjuk, varm och inte stickig! Snart är jägarvantarna klara också, de ska bara få ett lite ljummet bad och tovas ihop lite. E:s kofta tar form mer och mer, fick ett nystan till igår från ofargadegarner i Gnarp, härlig 3-trådig merinoull. Försöker få till ärmkullen som dottern vill ha den, tror jag är en god bit på väg, har ju inte direkt något mönster på den ärmen. Efter detta blir det nog en lite lättare vantstickning som jag ska kunna ha med på syfestivalen i Älvsjö i helgen, lång bussresa dit och hem och kanske tittar jag in på stick-café i fikarummet vid 11-snåret. Dessutom är det Sticka-föreningens årsmöte som jag ska vara med på. Nu åter till stickningen och stick-café online!

3 comments:

myzpyz said...

hej finaste!
underbart att du kommer till mässan! jag ska släppa in alla "Sticka-tjejer" *ler*
kramar o kärlek

Sunna said...

Klart vi ses på lördag

Sunna said...

vad händer på stickas årsmöte, har funderat länge på om man ska gå med