Sunday, June 24, 2012

Midsommar och tröjor


Fick vara med och fira en härlig midsommarafton i Kolmården tillsammans med barn och barnbarn. Nu är barnbarnen så stora och vill inte gärna vara med och dansa, lotter och vinster är mer intressanta och för killarnas del gäller det förstås att klättra i träd! Roligt och trevligt hade vi alla med hembakad jordgubbstårta! Vädret var också alldeles utmärkt, liten vind, strålande solsken och underbar grönska - vad mer kan man begära? Mellan varven (!) stickar jag naturligtvis. Håller på med bålen på M:s fiskartröja och gjorde först 20 cm med en typ av upplägggning/fåll, men tyckte det blev klumpigt så nu är jag inne på den andra omgången och är betydligt mer nöjd. Det ser lite lustigt ut tycker jag på bilden men kvaliteten är det  inget fel på, mjuk och go och varm! Jag har skickat in 3 par sockor till kofthäxorna på fb, det var sedan utlottning av garner till alla som varit med och si, jag vann! Vet inte riktigt färg och så, men garnet kommer till mig i veckan, mycket spännande! Solbritt har skänkt garnet, skriver till henne separat och tackar!  Nu blir det sjalstickning för kofthäxorna, måste göra klart mina koftor, denna och den till U-B som jag snart kan sätta ihop alla delat och börja med raglanintagningen. Spännande det också då jag gjort mönstret själv.




1 comment:

Pysselfarmor said...

Idag står det "som spön i backen"....tur att det inte var så på midsommarafton!

skicka över litet tålamod till mig när det gäller att sticka koftor och tröjor...verkar som jag aldrig kommer igång med det!