Thursday, July 26, 2012

Fiskartröjan och Wingspan klara!


Nu är fiskartröjan klar och sitter perfekt på beställaren! Han ska ut och fiska i  helgen och hoppas att tröjan kommer till pass. Det lär vara kallt däruppe, lagom för tjocktröja! Min lilla Wingspan är också helt klar, avslutade den med en I-cord, det blev faktiskt riktigt lyckat. Barnbarnet fick syn på den lilla sjalen och vips var den i hennes rum...... så kul att hon ville ha den! Nu filar jag på en annan sjal, Dane Shawl, ganska skapligt lätt mönster till TV:n och online stick-café, håller på med sista mönstergruppen. Sjalen blir inte så stor men lagom till mig tror jag. Skön att ha lätt över axlarna. Har andra projekt på gång också, men familjen i norr har lovat hålla mig sysselsatt om jag inte hittar något att göra!


3 comments:

Teta said...

Fiskartröjan blev verkligen en fullträff.
Och vilket foto!

Pysselfarmor said...

Gosch vilken snygg tröja! Ja Wingspan också!

fingervantarna i min bild används för att inte bränna sig på det just uttagna rökta köttet ur röken...det är jättevarmt så de stänger ute hettan....de används inte mot kyla ;-))

Vi har toppenväder i fjälltrakterna jag är i...sol och varmt idag - inget regn alls. Vi har haft tur och bara haft några regnskurar på 3 veckor. Inte regn en hel dag....

Sunna said...

vilken fantastisk tröja