Sunday, July 1, 2012

Liten uppdatering....

Dålig på att uppdatera så här i sommartider. Det blir mycket golf för min del och stickning blir det naturligtvis lite på kvällarna. M:s tröja avancerar, nu är det 30 cm på bålen, ska bli 41 cm innan jag sätter ihop ärmar och bål och gör raglanintagning. Beträffande U-B:s kofta har jag haft problem, när alla delar var klara och hoptråcklade, tyckte jag att ärmhålen var lite trånga. Började räkna om och om igen och fann att jag borde göra ärmarna lite vidare. Sagt och gjort, repade upp båda ärmarna till ärmhålen, sticka till lite och fixade och nu är i alla fall en ärm klar, den blev det betydligt bättre passform på! I morgon blir det nästa ärm och sedan syr jag väl ihop på allvar. Kanten runt halsen blir det inget problem med, har redan testat hur jag ska göra. Som väl är har vi varmt och skönt här i Norrköping men det kommer en och annan riktig regnskur, då kan jag sticka!
I torsdags skulle jag hämta mitt "pris" från kofthäxornas lottdragning när det gällde sockstickningen. Avin kom rätt till mig men paketet hade kommit till ett annat utlämningsställe. Blev naturligtvis jättearg, ringde och klagade och visst, på fredag skulle paketet vara på plats! Nej då, inte fredag och inte lördag, men i morgon måndag måste det väl komma! Är så jättenyfiken! Tack på förhand Solbritt!

4 comments:

Inger said...

Hoppas det ordnar sig med ditt paket.Jag förstår att du är nyfiken. För några år sen skickade jag ett paket till norra delen av landet, det tog nästan två månader innan mottagaren fick det.

Sunna said...

klart man ska passa på att spela golf den här årstiden, vi bloggar igen i höst, hoppas paketet kommit fram nu

Pysselfarmor said...

Man ska göra precis det man känner för :-))

Ha det härligt!

Anonymous said...

Skulle vara kul att se bilderna. /Ella.Kram.