Tuesday, August 7, 2012

Koftärmar och UFO-vantar

Nu har jag fått ett fint projekt. Ska sticka en kofta från boken Dikt i maskor av Solveig Hisdal. Har kommit igång ganska bra med ärmarna och har en bård kvar på ena. Bålen ska sedan stickas i ett stycke förstås, klippas upp fram och för ärmarna. Garnet är det mesta från Morjärvs Ullspinneri men jag har fått komplettera med garn från Kampes och Visjö  2-trådigt och det har faktiskt fungerat bra. Tyvärr är det som man kan se stora mellanrum mellan löven vid stjälkarna, 10 maskor, och detta innebär naturligtvis att jag fått sno garnet ett par gånger bakom arbetet. Hoppas jag kan får allt slätt och fint då jag blockar det hela! Varit i Stockholm
hos släkten i helgen och stickade på dit- och hemväg. Det var ingen bra idé att ta med mig koftstickningen, så det fick bli mina röda UFO-vantar i 2-ändstickning. Hållit på ganska länge med dem, tar evigheter! Garnet är Hjertegarn merino och jättemjukt och skönt. Stickade ett par gråa lika i vintras och tycker de är jättemysiga. I morgon och på torsdag är jag med mina tjejvänner i Vimmerby och spelar golf på Tobo GK. Vi har spelat varje år i augusti i 8 år, detta blir 9:e året! Vi ska naturligtvis äta gott och ha en mysig kväll också. Stickningen får inte följa med...

5 comments:

frisky frog said...

Superfin kofta!

Anonymous said...

Vilken jättefin kofta det blir. Har alltid gillat hennes maskinstickade koftor men det här blir ju något extra! Britt

Teta said...

Dikt i maskor,och vackraste koftan i
boken!
Jag hoppas att jag får se den växa fram.
Teta

Pysselfarmor said...

oj oj stickar du DEN fantastiska koftan!! Vilka härliga färger!

Anonymous said...

Såå fantastisk!! Skulle aldrig fixa det. Kram./Ella.