Tuesday, December 25, 2012

God fortsättning!















Önskar alla en God Fortsättning på julen! Hoppas ni alla får vara så friska som möjligt denna härliga vita vinter, vi behöver inte ut och köra bil denna vecka i alla fall som tur är - ni som måste - kör mycket försiktigt!
Nu kan jag visa lite av det jag stickade precis före jul - en mössa med prickar till sonhustrun och ett par tovade sockor till barnbarnet. Sockorna är stickade av förgarn och stickor nr 6, de blev naturligtvis jättelika innan de fick komma in i tvättmaskinen. Vågade inte det själv utan dottern fick ta hand om själva tovningen. Nu är pojken glad och varm om fötterna! Mössan är inte överlämnad än men den är lika stor som den modell jag hade så förhoppningsvis blir det bra. Garnet är merinoull vilket jag har blivit så förtjust i! Det sticks inte och är jätteskönt att sticka med. På stickorna idag finns ben till en "hemlis" dvs en overall till 3,5-åringen. Färgen är lila som tycks vara innefärgen just nu! Så håller jag på med min mönstertröja --- ska ta itu med den snarast möjligt så den får växa  och bli klar till påsk!

5 comments:

heidi said...

God fortsättning på helgen:)

vilka fina julklappar! tovade sockar är ju perfekta att ha på sig inomhus nu när det är så kallt ute! och en mössa stickad i merinogarn är ju jätteskön och fin att ha på sig i kylan:)

Teta said...

Jag önskar Dig och Din Familj en skön
fortsättning på helgen

Inger said...

Visst är merinoull härligt att sticka med.

Sunna said...

både tofflor o mössa ser underbart sköna ut, ha ett underbart nyår

Pysselfarmor said...

Att tova i maskin har jag inte testat än. Jag tovar förhand på gammal tvättbräda så att jag har kontroll ;-))

Vill önska dig en skön nyårsafton och Gott Nytt År! //kram Gun