Tuesday, February 12, 2013

Vottealong 2013, februari

Det här är mina februarivantar i gruppen Vottealong 2013 på facebook. Har komponerat lite själv den här gången och får ta det negativa med det. Vanten lite för lång - ville det skulle bli ett jämnt antal hjärtan och det kunde ha varit 4 maskor till -  hade 60 men 64 vore nog bra. Tummen gjordes på 22 maskor men det hade räckt med 20. Garnet var Visjö och jag använde stickor 3. Ska nu ta itu med en sjal och så min kofta förstås. Den växer om än ganska långsamt. På lördag ska Metta, Teta, Nina och jag till Syfestivalen i Älvsjö - ser fram emot det! Det är så kul att träffa dem jag möter på bloggarna och på möten med STICKA:s styrelse och lokalgruppsansvariga. 2 timmar i buss till Älvsjö och 2 timmar hem, klart jag tar med någon lätt stickning. Håller på med sockar till barnbarnet som är nästan 4 år, hon har slarvat bort sin ena tubsocka och vill gärna ha sådana! Ska bli säger farmor såklart!

4 comments:

Skarvtjärns Greta said...

Snyggt!Vi ses

myzpyz said...

såååå fina!
ses på lördag *längtar*
kraMyz

heidi said...

Så passande att vara klar med dom precis innan 14 februari:)

dom är så söta!

det låter som du planerar att ha en underbar helg:)

heidi said...

mönstret heter Percy:)