Friday, December 20, 2013

Gotlandsrosen och julgröt

Nu är jag klar med vantar som legat länge i korgen. Bården är gotlandsrosen som jag sett i en bok. Den var rolig att göra. För övrigt är vanten i 2ändstickning i Sandnes garn Smart, stickor 3,5.

Så har vi haft avslutning i vårt stick-café på Vetekornet. 17 härliga glada damer som stickade och åt risgrynsgröt, skink/ostsmörgås, kaffe och pepparkaka. En mycket gemytlig och glad stämning infann sig och vi önskade varandra God Jul och Gott Nytt År när klockan började närma sig 16.00.
Beslöt att vi skulle ses igen den 13 januari 2014 med nya stickprojekt och ha en en härlig vår!

5 comments:

Pysselfarmor said...

Så fina vantar och den rosen gillar jag!

Vill önska dig God Jul och Gott Nytt År ....när de anländer.

kramar Gun

heidi said...

tvåändsstickade - då är dom både varma och fina att titta på!

Eva S said...

Det är en sann fröjd att se alla fina vantar ni stickar. Själv avskyr jag att sticka just vantar. Vet inte varför, får väll se om jag kan komma över den spärren någon gång. Fick en fråga om tvåändstickning men kunde inte svara. Kan du ge mig n kort beskrivning som jag kan ge vidare. För visst inte är det bara att man stickar med två trådar,typ mönstersticknng?

Sunna said...

Ha en underbart fin jul och nyårshelg

Manduzana stickar said...

Vilka superfina vantar!