Saturday, December 14, 2013

Mössmönster på vantar!

För många år sedan stickade jag en mössa åt Hemslöjden i Norrbotten, en tjock yllemössa med detta mönster på brättet - kallades för samefläta. Kunde naturligtvis inte låta bli att sticka något liknande på mina julvantar, dvs decembertemat skulle vara jul i Vottealong 2013. Rött och vitt förstås, julfärgen och snöfärg skulle jag ha och då blev det detta resultat! Jag har börjat kalla mina vantar som börjar bli många, för olika namn och denna vante fick namnet Julia. Fyndigt eller hur? Det finns inget som tyder på att det blir en Vottealong 2014 men vi får väl se, fortsätter med mina vantar i alla fall. Kanske någon vill köpa... håller på med en hemsida som jag ska logga till så småningom när den är färdig!

3 comments:

Unknown said...

Hej, jag jobbar som fotograf, Googlade jägarvantar och hamnade på din sida. Det blir alltid kallt om fingrarna på vintern. Såg dom du stickat och
dom ser varma och goa ut, är det så att det finns stickbeskrivnnig eller stickar du och säljer? :-)
mvh//Magnus (pajsons@gmail.com)

Ulla said...

Jättefina vantar.

heidi said...

vilket läckert mönster! vantarna är jättefina!