Thursday, April 3, 2014

Aprilskämt? Inte alls!

Nu är den färdig - den stora tröjan till min lilla hästälskande tjej! Den ska användas under den svarta skyddsvästen - blir säkert jättesnyggt! Hon får tröjan på lördag, 11-åringen.
Varit idag på stick-caféet med Hemstickan och det är lika trevligt varje gång. Alla hade mycket att berätta om sina olika stickningar, sjalar och sockor mest idag. En grytlapp med kattor blev också färdig. Så stilade vi med röda fina kassar som STICKA-föreningen förärat alla sina medlemmar med anledning av att föreningen firar 10-årsjubileum i år! Jag har varit med i 9 år tror jag det blir och har haft mycket roligt och trevligt i den föreningen. Hoppas kunna göra min gröna sjal klar ikväll men sedan har jag inte något annat än vantar.... jo mycket garn förstås och kanske blir det en kofta till av det turkosgröna jag köpte i Vrigstad.

2 comments:

heidi said...

så fin den blev! vilken fin present den kommer att bli:)

Eva S said...

Vilket jobb! Och fint blev det. Bara slätstickning kan bli lite långtråkigt ibland!